pondělí 14. května 2007

Chobotnice podle podle Klause

V několika různých médiích proskočila věta našeho Pána prezidenta, jak bude demonstrovat vlastním tělem proti Kaplického chobotnici na Letné. Napadlo mě, že ten pán rozumí tolika oborům, že by se patřilo smeknout cosi z hlavy. Leč nemám co, chodím naštěstí až do mínus 25°C bez pokrývky a pro jistotu i plešat.
Ale pak jsem narazil na jiný článek přímo z péra pána prezidenta, jak to bylo s tím jeho demonstrováním, jak to bylo zkroucené a jestli na to má jako občan nárok a jestli, když je to i za jeho prachy má právo demonstrovat. Celej článek byl vyvedný v duchu, že se nesetkal s ani jediným člověkem, kterýmu by se ta Kaplického "věc" líbila. Tedy kromě jedné paní z Hradce Králové. a že nešlo o náhodný výběr.
A z toho mi vyplynulo několik závěrů. Asi zásadních. Oba žijem v různých zemích, jen název našich zemí je stejnej. Jeho Češi mají jeho vkus, moji Češi můj. Já ve svém okolím narážím na lidi, kterejm se ten flusanec Národní knihovny líbí. Já sám jsem tou stavbou nadšený a myslím si, že si takový klenot Letná zaslouží.
Důvody:
- nelíbí se to Klausovi
- nelíbí se to spoustě Letňanů
- líbí se to některým Letňanům
- líbí se Ludvíku Vaculíkovi
- na Letné je zatím hovno (fízlácká kachlíkárna, stadion Sparta, sokl po Stalinovi,...), tak by bylo dobré, kdyby tam konečně něco pořádnýho bylo, tak proč ne chobotnice. Jestli se nemýlím, mělo tam být i delfinárium, ale proti tomu prezident, myslím, nebrojil a kde je delfinárium? V prdeli, tak proč by nemohla vyjít ta knihovna?
Jednou o tom napíšu nějakou „hlubokomyslnou” úvahu na praseti, ale zatím toho vím dost málo, abych se k tomu fundovaně vyjádřoval.

Klausův článek o nepokorném neumětelovi, věhlasném architektovi Janu Kaplickém najdete tu:
http://www.eportal.cz/ShowArticle.aspx?ArtId=1163

Žádné komentáře: